Никола Хитров
Маркетинг & PPC Специалист
Защо са важни социалните мрежи за бизнеса?
Да започнем, като адресираме слона в стаята, бизнеса има нужда от присъствие в социалните мрежи.
Без значение е дали управлявате малък бизнес или голяма международна компания. Каналите, които можете да използвате безплатно в социалните мрежи трябва да бъдат основополагащи във Вашата маркетинг стратегия.
Социалните мрежи ще Ви свържат с клиентите, ще повишат разпознаваемостта на бранда Ви и ще увеличат продажбите на бизнеса. Статистиката показва повече от ясни данни. Над 3 млрд. души използват социалните мрежи на месечна база, като цифрата е прогресивно растяща.
Всичко това е необхватен потенциал, който може да бъде използван по много и различни начини от бизнеса.
Ако хората не знаят за Вашия бизнес, то тогава те няма да могат да се превърнат клиенти на бизнеса. Социалните мрежи подпомагат на бизнеса да бъде видян от потенциалните потребители. Безплатно е за всеки бизнес да направи собствен бизнес профил във всяка от големите социални мрежи. Следователно бизнесът не губи нищо, ползвайки подобни способи.
Вниманието – “Светият граал”, за който всеки бизнес бленува. Социалните мрежи и съдържанието, което бива споделяно в тях получава от него в големи дози. Качественото съдържание е ключов израз, който тласка бизнеса напред. След изготвянето на правилна стратегия, която е подплътена с достатъчно информация е въпрос на време за всеки бизнес да намери точната за себе си социална мрежа, която носи резултати. За радост на масата и общото благо, с хода на времето интернетът се разви. Реалността стана по-прозрачна. Истината и още повече гръмката новина достигат хората с темпове, които са неприсъщи за миналото.
Време е за бизнеса да се адаптира, ако не желае да рискува оцеляването си на пазара.
Интернет и социалните мрежи изравниха полето за изява на бизнеса. Говорим за история, стара като времето. Давид срещу Голиат. Няма оправдание за вече утвърденият бизнес да бъде изместен от по-малък такъв. Единствен вариант това да се случи е, ако откаже да се адаптира и да използва модерните инструменти… Именно социалните мрежи. Способите, които технологичните гиганти предоставят работят по-ефикасно от всеки друг начин за достигане на потенциални клиенти.
Защо не всеки бизнес пристъпва към подобни действия?
Отговорът тук е лесен, ами не всеки бизнес вярва в силата на социалните мрежи. Колкото и филми да се правят. Колкото и различни, и невъзможни гениални идеи да му хрумнат на Марк Зукърбърг. Все по-често срещаме отговори от родният бизнес: – “Ами нашите клиенти не са във Фейсбук…” .
Е как?
3 милиарда потребители на месечна база в приложението, но клиентите на родният бизнес “не са във Фейсбук”. Така е, защото “той” е свикнал да вижда резултите за инвестициите си в доклади, които се правят за тримесечия. За жалост на дигиталните експерти, както и на бизнесите, дигиталният маркетинг не работи в рамката на тримесечието. Изгражда се постепенно и с постоянство. Абсолютен антипод на стандартния начин, по който се измерват бизнес резултати. Не спринт, а маратон. Едва ли тук ще изненадам здравомислещите читатели, но апелът към ръководещите българският бизнес лица е ясен – Няма как да повярвам, че социалните мрежи не са ефективни за бизнеса. Не, всъщност просто или са използвани грешно, или не се е работило с дългосрочна визия.
Какъв е изводът?
Историята е ясна! Давид няма право на загуба срещу Голиат, и все пак ще загуби, защото ще откаже да се адаптира. Единственият възможен начин това да се случи е, ако по-големият бизнес не използва наличните си инструменти в социалните мрежи за растеж.
За сравнение, наскоро проучвах цените за 30 секундни реклами в по-гледаните родни телевизии. С бюджет за 30 секундна TV реклама, може с лекота, да се излезе пред екраните на над 1 милион души. При по-малко конкурентните ниши и сектори цифрата може да се качи до 3 милиона. Най-интересното нещо е – факта, че когато започне рекламата по телевизията, 9 от 10 души ще вземат телефона си в ръцете.
Никъде не твърдя, че способите, които дигиталният маркетинг предлага, трябва да бъдат единственото рекламно оръжие за бизнеса. И все пак хората използват телефоните си повече от всяко друго нещо в ежедневието си.
За финал пак ще се върнем към вниманието, за което всеки бизнес се бори. Време е за бизнеса да помисли за дългосрочна стратегия, по която да работи в каналите на социалните мрежи. Хората прекарват все повече време пред екраните на мобилните си устройства. Сега работи и сега трябва да се използв. А ние нямаме търпение да пишем за ерата, в която се родиха новите, модерни бизнеси, стартирали без милиони капиталови вложения. А те ще изпреварят гигантите единствено с постоянство и адаптация към момента.