
Иван Статев
Уеб Разработчик & Дизайнер
Какви грешки трябва да избягвате при уеб дизайна на Вашия онлайн магазин?
За всички собственици на онлайн магазини, уеб дизайнът е ключов елемент в конвертирането на потребители в клиенти.
Но понякога графичните дизайнери могат да попаднат в един познат капан – ще направите корекция на цвета тук, може би ще размените някои бутони там и преди да се усетите, Вашата внимателно избрана тема на сайта изглежда хаотична и разхвърляна.
“Еееее, какво се обърка сега?”
И след като пояснихме, че това е нормално и често срещано, нека преминем и през най-масовите грешки, които може да се отнасят и до Вашия сайт.
1. Неправилно използване на празните пространства в сайта
Празните пространства или така наречените “Бели пространства” са отрицателните пространства между всички графични елементи на страницата/ите.
Най-често се среща дизайнът на сайта да не е съобразен с необходимото празно (бяло) пространство, а повярвайте той се нуждае от такова!
Ето и пример за такъв случай:
… Чак е дразнещо, нали?
Другият вариант е, когато е надвишен допустимият лимит на празното пространство, т.е. страницата на сайта е прекалено празна и потребителят се чувства некомфортно посещавайки го.
2. Включване на прекалено много интерактивни елементи (motion elements)
Да си представим следния сценарий:
– Вие сте изградили свеж и иновативен дизайн на Вашия бранд (лого, реклами и т.н.), възползвате се от платени реклами, развивате социалните си мрежи и общо взето всичко е тип-топ.
И вече имате трафик към сайта Ви, но Вие сте искали да имате много от “готините джиджавки” (бутони, анимирани текстове и т.н.) и изведнъж клиентите Ви се озовават на една страница, която мига и свети отвсякъде в различни цветове, ииии общо взето всякаш са в Слънчев бряг преди 10-тина години.
С две думи, не прекалявайте с “интерактивните” елементи.
3. Снимки с различен цвят от Вашата основна палитра на сайта
Добре, вече нагласихме бутоните, белите пространства, цветовете на темата, текстовете и заглавията. Би трябвало да сме готови нали?
Да, ама не!
Много честа грешка е, когато хората не отделят внимание на снимките, които качват в сайта си. Изключително важно е размерът и цветът на снимките да бъдат съобразени с вече изградения дизайн на сайта Ви.
За да избегнете тази грешка, вземете предвид цвета, когато избирате изображенията си. Доста популярни сайтове за изображения Ви позволяват да търсите по шестнадесетичен (hex) код, за да разглеждате само снимки в този цвят.
4. Погрешно оразмеряване на изображенията в сайта
Тук ще обърнем внимание на най-често допусканата грешка, а именно качването на снимки с различен размер от слота за изображението. Препоръчително е да изрежете изображението си до точните размери, преди да качите снимката на сайта.
Използването на редактор за изображенията е задължително, тъй като автоматичното оразмеряване , което платформата на сайта предлага, няма да се справи така, както Вие бихте могли да го редактирате.
Освен това, автоматичното изрязване няма да Ви даде пълен контрол върху редакцията на изображението, което от своя страна ще доведе до нежелана промяна в изгледа на снимката.
5. Неправилна и прекомерна употреба на шрифтове
И последно, но не и по важност, са именно шрифтовете използвани на сайта Ви.
Четливостта на текстовете е ключова част от начина, по който ще Ви възприемат посетителите на сайта.
Най-често шрифтовете, които Ви се струват най-скучни и моногамни, са практически по-подходящия вариант, тъй като с нетрадиционните шрифтове четливостта е по-малка.
Затова препоръчваме използването на обикновен шрифт като “Roboto“, “Sans-serif“, “Montserrat” и т.н. за основен и някой по-интересен шрифт за местата, където искате да акцентирате и да привлечете вниманието на потребителя.
Най-удобно би било да експериментирате с различните шрифтове, докато откриете подходящия баланс за сайта Ви.
Това бяха 5-те най-чести грешки, допускани в уеб дизайна на повечето онлайн магазини. А сега преминете отново през статията и приложете наученото на Вашият сайт.
Можете да разгледате и другите ни статии в сайта ни.
Благодарим за вниманието!